کدنگار

وبلاگ شخصی-آموزشی علی رشیدی

کدنگار

وبلاگ شخصی-آموزشی علی رشیدی

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
پیوندها

تجربه #3: خواندن آرایه پویا بدون دانستن سایز

يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۵:۳۴ ب.ظ

در قسمتی دیگر از پروژه، این بار قرار بود که اطلاعات یک آرایه پویا (که از نوع یک شی بود) را بخوانم و پردازش کنم... خب، مشکل این بود که سایز آرایه نامعلوم بود و هنگام پردازش با خطا مواجه می شد. در واقع کلاسی که من داشتم:


class Test
{
public:
void print()
{
...
}

void setObject(MyObject *obj)
{
object = obj;
}

private:
MyObject *object;
};

خب، ست کردن آرایه که کاری نداشت اما مشکل در تابع print بود، چگونه بدون دانستن سایز آنرا چاپ کنیم؟ اول سرچ کردم و روش مشخصی پیدا نکردم، پس تصمیم گرفتم که ببینم اصلا اگر بخواهیم عضوی خارج از محدوده را بخوانیم چه میشود؟ در تابع پرینت عبارت


cout << object[4].getText();

را وارد کردم و این شی رو با یک آرایه ۴ عضوی ست کردم، و هنگام اجرا متوجه شدم که


terminate called after throwing an instance of 'std::bad_alloc'
what(): std::bad_alloc

این یک استثنا بود (Exception) و برای کنترل آن راحت می شد از try & catch استفاده کرد. پس پرینت را به این صورت نوشتم:


void print()
{
int i;
bool end;
try
{
i = 0;
while(!end)
{
cout << object[i].getText();
i++;
}
}

catch (const std::bad_alloc&)
{
end = true;
}
}

خیلی ساده، به محض اینکه به اولین عضو خارج از دامنه برسیم، استثنا رخ میدهد و خواندن ارایه متوقف میشود.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۱۲
  • ۳۸۲ نمایش
  • علی رشیدی

C++

std::bad_alloc

آرایه

خارج از محدوده

سایز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی