کدنگار

وبلاگ شخصی-آموزشی علی رشیدی

کدنگار

وبلاگ شخصی-آموزشی علی رشیدی

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
پیوندها

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

اگر کمی اهل وب گردی و گیت هاب باشید، و گهگاهی سورس کد پروژه ها را ببینید، متوجه میشوید که چقدر ساده میتوان آنها را فهمید (نسبت به درصد کمی از کد های دیگر). اما چه چیزی این ها را متمایز میکند؟

  • علی رشیدی

امشب آخرین جلسه ی کانون زبانم بود، جلسه ی بعد( چهارشنبه) امتحان فایناله و اگر قبول شم، بالاخره باید بعد از پنج سال با کانون خدافظی کنم. پنج سالی که بدون یک ترم افتادن گذشت، با رفقای خوبی که یکی دو تا شون تا همین ترم باهام اومدن و بعضیا هم تو مسیر پیشرفت پاشون لغزید و جا موندن ولی فراموش نشدن. ترم هایی که آسون بود یا معلم سختگیری نداشتیم و کلاس فقط برای تفریح بود و ترم های آخر که وقعا داشتن سخت میشدن( خصوصا High 3).


به هر حال با همه فراز و نشیب هاش گذشت و اگر بتونم چهارشنبه نمره خوبی بگیرم، دیگه تموم میشه. برای همه ی کانونی ها که این هفته فاینال دارن آرزوی موفقیت میکنم. شما هم برام دعا کنید.


با سپاس. 


موسیقی امشب


http://bayanbox.ir/download/7987806285066255816/Hans-Zimmer-Interstellar-No-Time-For-Caution.mp3

  • علی رشیدی

از این به بعد آموزش های لینوکس کوتاه تر میشوند تا هر قسمت آموزش فقط به یک مضوع خاص بپردازد.


در این قسمت از آموزش به معرفی دستور های more و less برای نمایش فایل های متنی میپردازیم.


  • علی رشیدی

خبر جدید

۰۹
شهریور

کانال تلگرام و خود تلگرام، بدرود.

به دلیل فشرده شدن برنامم و اینکه روزی ۲ ساعت برای کار های غیر درسی وقت دارم، تلگرام رو پاک کردم و بنابراین کانال وبلاگ به روز نخواهد شد.


قسمت بعدی آموزش در راه است

مدتی بود که خبری از آموزش های لینوکس نبود و روند انتشار کند شده بود ولی الان بیشتر وقتم رو صرف آموزش میکنم، در ضمن قراره بعد از انتشار قسمت دهم، یک سری مطالب آموزشی که بر اساس تجربیاتم از KDE هست رو در اختیارتون قرار بدم. پس به دنبال کردن من ادامه بدید.


تصویری از محیط کار:


امیدوارم از مطالب وبلاگ تا به الان راضی بوده باشید.

  • علی رشیدی

KTouch، برنامه ای متن باز و از مجموعه نرم افزار KDE است که شما را برای یادگیری تایپ یاری میکند. همچنین، اگر هم اکنون نیز یک تایپیست هستید، میتوانید از این برنامه برای تقویت و تست مهارت خود استفاده کنید. در این مطلب به بررسی اجمالی این برنامه میپردازیم.

  • علی رشیدی