کدنگار

وبلاگ شخصی-آموزشی علی رشیدی

کدنگار

وبلاگ شخصی-آموزشی علی رشیدی

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
پیوندها

تحت نشانگر

جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۸ ب.ظ

خبر های خوبی در راه است! همراه من باشید! بزودی اولین آموزش فارسی و عملی "تلفیق برنامه های Qt با QML" رو منتشر میکنم. همچنین یک آموزش عملی CMake نیز بعد از آن در راه است. ضمن اینکه به فصل جدیدی از آموزش Linux Essentials رسیدیم: عبارات با قاعده. علت نوشتن عنوان "تحت نشانگر" هم اینه که با قلم نمینویسم که بشه تحت قلم که!

تلفیق Qt با QML ؟

در واقع منظور بیشتر تلفیق برنامه های ++C نوشته شده با فریم ورک کیوت با QML است. نقطه قوت کیوت، قدرت آن و نقطه ضعف آن مناسب نبودن برای طراحی GUI میباشد. QML، در طرف مقابل، یک زبان اسکریپتی است که صرفا برای طراحی رابط کاربر طراحی شده. تلفیق آن با جاوا اسکریپت کمی از مشکلات را حل میکند، اما کار با دیتابیس، شبکه، و خیلی موارد دیگر، در QML به تنهایی امکان پذیر نیست. به همین علت این دو را ترکیب میکنیم تا بتوانیم برنامه هایی زیبا و در عین حال قوی بنویسیم. ضمن اینکه میتوانیم برنامه را به راحتی بر روی هر سکویی اجرا کنیم.

CMake چیه ؟

اگر با اتوماسیون ساخت برنامه ها آشنا باشید، حتما به این نام برخورده اید. این قبیل برنامه ها، عملیات متداولی را که برای تولید یک برنامه (کامپایل، لینک و ...) انجام میدهیم را با خودکار کردن آسانتر میکنند. CMake یکی از معروف ترین آنهاست که به دلیل چند سکویی بودن و عدم وابستگی به زبان برنامه نویسی، خیلی جاها مورد قبول قرار گرفته.

بررسی های نرم افزار هم خواهم داشت و قراره یه بازی متن باز به اسم "TeeWorlds" رو کالبدشکافی کنیم!
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۷/۱۶
  • ۵۰۰ نمایش
  • علی رشیدی

cmake

آموزش cmake

ترکیب Qt با QML

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی